Tuesday 17 December 2019

Secondary life

                     

          Hi there, kat sini saje nak share experience time secondary school life. Time form one je saya telah pergi menuntut ilmu di 3 buah sekolah yang berbeza.... curious kan, asal banyak sekolah dy ni pernah pergi. Dy ni budak nakal ke dulu. Meh saya bagitau kenapa saya pergi banyak sangat sekolah hahahahhhh. Habis upsr dulu skola kita suruh isi borang sekolah menengah yang terdiri daripada SMK Bukit Bandaraya, SMK Sri Pantai dan SMK Bangsar. Time tu jugak dengan bantuan mama saya, saya isi untuk sekolah berasrama penuh dan mrsm bagi menyambung pelajaran di sekolah yang lebih baik kata mama saya. Pada mulanya saya dapat menyambung sekolah di SMK Sri Pantai. Maka saya berlajar di situ dalam kira 3 minggu selepas itu, saya berpindah ke sekolah lain iaitu SMK Aminuddin Baki. Saya dapat memasuki ke sekolah itu lewat sedikit selepas membuat rayuan kedua. 
       Saya berpindah ke sekolah itu kerana sekolah itu merupakan antara top school di Kuala Lumpur dan ia merupakan sekolah yang memartabatkan English sbg 2nd language. Di situ, pelajar - pelajar amat friendly dan aktif. Pada mulanya saya berasa amat segan kerana msk sekolah lambat dari yang lain tetapi perwatakan yg amat beramah mesra oleh mereka menyebabkan saya berasa selesa untuk belajar dengan tenang. 
             Selepas 1 minggu, keputusan mrsm telah keluar. Setelah saya balik ke rumah mama saya beritahu bahawa saya telah dapat menyambung ke mrsm Beseri. Pada mulanya saya amat happy kerana dapat memasuki skolah yg diminta dan juga merupakan sekolah yang dikatakan skolah budak pandai tetapi saya tertanya Beseri tu terletak kat ne??? Saya search internet Beseri itu terletak kat Perlis. Saya jujur dulu saya mmg taktau Perlis tu kat ne and sy mmg tak pandai Geografi. Waktu tu saya macam blur lg but then saya happy kerana dapat duduk asrama. Saya beria berkemas sume barang yang nak bawak ke asrama. Kami singgah ke Kampung di Perak sebelum bertolak terus ke Perlis. 
             Setelah sampai di mrsm saya berasa amat excited kerana dapat experience new thing. Selepas da load sume barang msk ke dalam bilik. Parents saya pun balik semula ke KL. Ingatkan saya dapat adapt dengan suasana baru but saya berasa amat sedih sangat kerana saya tidak pernah berpisah jauh dari parents saya. Time mrsm dulu, smartphone tidak boleh dibawa dan telefon nokia sahaja yg boleh dibawa. Sepanjang saya berada dari mrsm saya sering berhubung dengan parents saya. After a long time, I already adapt with the environment... Sekian itu sahaja dari saya....







No comments:

Post a Comment

Teluk Intan

Selalunya bagi saya family day belah ayah saya paling meriah sekali kerana semua ahli akan menghadirkan diri pada masa itu bagi memeriahkan...