Thursday 19 December 2019

Gambang

   

          Pada zaman dulu, waktu saya kecik - kecik dulu family belah mama saya selalu pergi family day dkat Gambang, Pahang since tempat tu merupakan one of the favourite place in Pahang tapi since sume makcik pakcik saya da besar and ade family sendiri, sume busy dengan kehidupan baru. One day, kami berpakat untuk have some fun and resting with the whole family. Kami tak pergi bercuti lama di sana kerana tujuannya hanya untuk bermain air di Gambang resort itu aje. Disebabkan ramai juga yang makcik dan pakcik saya yang busy. So tak sume yang pergi, yang pergi hanyalah family saya, maktam, paknjang, pakndak ngan tok wan saya. Kami sewa 2 bilik tetapi bilik yang disewa terletak asing dan jauh antara satu sama lain. Kami bertolak pagi ari ahad tu dalam pukul 12.30 kami sudah sampai di Gambang. Tiba sahaja di sana kami terus menuju ke bilik untuk meletakkan semua barang di dalam bilik.
         Setelah berkemas dan meletakkan barang di bilik masing - masing dalam pukul 2 itu jugak kami terus pergi ke Gambang Waterpark untuk pergi mandi - manda. Kami pergi ke sana dengan menaiki sebuah tram yang disediakan oleh hotel tersebut untuk menuju ke waterpark. Kami telah menyewa sebuah pondok untuk berehat sepanjang bermandi- manda di Gambang. Tiba sahaja di resort kami terus menuju ke tempat gelongsor dan mencuba kesemua permainan gelongsor di sana. Antara banyak- banyak permainan gelongsor yang ade saya paling takut main dekat 6 lane racer tu sebab gelongsor dy paling curam dan dy permainan yang menakutkan klau orang yang tak reti main, hahahahhh. Saya pernah main sekali je lpastu tak main da sebab takut sngat. Da abis bermain dalam pukul 6 kami balik tanpa menukar baju dan naik last tram pulang resort balik. Pada waktu kami pulang dari waterpark kami terlihat ade pasar yang bukak tidak jauh dari resort.
       Pada malam itu kami beli beberapa makanan malam untuk menapis perut yang lapar selepas bermain air. Lepas da makan, kami semua pergi karaoke satu family di bilik karaoke mmg bising and riuh tak terkata. Da abis menyanyi semua, budak laki sambung bermain pool manakala semua girl girl yang lain balik bilik sebab da larut malam.
         Esok pagi kami bangun dan terus pergi sarapan pagi yang dihidang di resort. setelah bangun solat subuh saya terus bangun dan bersiap - siap untuk pergi makan. Dah habis breakfast saya join adik dan makcik saya mandi swimming pool yang ade kat resort tu sebelum pulang. Kami kena checkout pukul 12 tengahari. Da puas mandi sume, kami bersiap siap blk.



 












No comments:

Post a Comment

Teluk Intan

Selalunya bagi saya family day belah ayah saya paling meriah sekali kerana semua ahli akan menghadirkan diri pada masa itu bagi memeriahkan...